גולשים כרגע באתר
‏שבת ‏16 ‏דצמבר ‏2017
הפוך לדף הבית   הוסף למועדפים
משחק הממלכה | פורומים | חדרי משחק | ממלכות אישיות | אוצרות הממלכה | משחקי תפקידים | ממלכות עתיקות | ראשי
צור קשר לוח יד שנייה   חברים באתר   בלוגים   אודות ממלכות   הרשמה   כניסה לחברים
 
צאט הממלכה קוביות משחק - זריקת קוביות פעילויות - משחק הממלכה הודעות פרטיות - חברים פורומים - הודעות אחרונות כרטיס אישי מה חדש באתר?
שלום [אורח] התחבר
 
ממלכות עתיקות - הפורטל > כתבות

עולם האפלה


18.11.2011

עולם האפילה היא שיטת המסתורין-אימה-חקירה המובילה בעולם.


דירוג מאמר
צפיות: 6963

"הוא שמע את אותו קול מאחוריו, הוא פה, שוב, אותו קול צעדים, שנעים אחריו, מפרים את הדממה. הוא התחיל לברוח משם, הוא לא ידע מה מצפה לו, אבל הוא לא רצה לגלות. הצעדים רדפו אחריו, לא נתנו לו מנוחה. הוא הגיע לקצה הסמטה, והסתובב לכיוון הרודף..."

 

עולם האפלה, היא שיטת משחקי תפקידים מבית הזאב הלבן(החברה של הנשגבים וסיון), ונחשבת לשיטת הדגל שלהם. המשחק מתנהל בעולם מקביל לשלנו, זהה בכול חוץ מהבדל אחד, יש על טבעי בעולם. האנשים מנסים להכחיש, לא מאמינים, מתחבאים מפני האמת, והיא נותנת להם. עד שמאוחר מדי.

 

המכניקה

המכניקה של השיטה פשוטה מאוד ומבוססת על קוביות ק10. לכל דמות יש תכונות, היכולות הטבעיות שלה, ומיומנויות, היכולות הנרכשות שלה. כל מיומנות ותכונה מדורגות בנקודות מאחד עד חמש. כשמנסים לבצע פעולה כלשהי, משלבים את כמות הנקודות בתכונה המתאימה(תבונה בשביל לבדוק אם יודעים משהו לדוגמה) ומיומנות מתאימה(מדע בשביל פיסיקה לדוגמה). את הערך הכולל מגלגלים כקוביות. כך שלדוגמה, אם יש לי תבונה 3 ומדע 3, אני מגלגל 6 קוביות.

עם הקוביות, מנסים לצבור הצלחות, הצלחה היא תוצאה של 9,8 או 10 בקוביה. הצלחה אחת מספיקה לרוב הפעולות, למרות שלפעמים צריך יותר.

פה נכנסים כמה חוקים קטנים, כמו מתאמי מצב(שמוסיפים או מורידים קוביות) ונקבעים ע"י המנחה והציוד, והצלחות יוצאות דופן או כישלונות מחפירים.

עוד דבר מרכזי אחד יש בשיטה, יש בה מערכת של אנושיות ומוסר(Morality), שמסמלת את הנזק הנפשי שעושה חשיפה לזוועות ומעשים נפשעים(רצח, גניבה וכו'...). לכל פעולה יש ערך, שבהתאם אליו מגלגלים, אם אין הצלחות, האנושיות יורדת ועלולים לחטוף מחלת נפש(פרנויה, סכיזופרניה, פיצול אישיות וכו'...).

 

העולם

כמו שנכתב קודם, העולם מקביל לשלנו, חוץ מהעובדה שהוא כולל על טבעי. למרות שהדמויות לא יודעות בהתחלה על העל טבעיות, יש אפשרות לשחק את העל טבעי. לספר השיטה יצאו כמה ספרים, כשבכל אחד מהם יש החוקים למשחק בגזע אחר, בבסיסי זה בבני אדם, אבל יש גם ערפדים, אנשי זאב, גלמים, מגים, בני פיות ועוד... כל אחד בספר משלו כשכל החוקים ממוקמים בבסיסי עם מעט חוקים נוספים באחרים.

לכל גזע על טבעי, יש ארגונים, חברויות, שבטים וכו'... כשנכנסת הרבה מאוד פוליטיקה לפי ההשתייכויות.

 

הספר הבסיסי

הספר הבסיסי, כמו כל שאר הספרים, מורכב בצורה הבאה: יש סיפור בהתחלה, שאמור להכניס את הקורא לאווירה של הספר. אחר כך תוכן העניינים והקדמה. לפני כל פרק, יש עוד קטע סיפורי, כדי לעזור בכניסה לאווירה. כל פרק מלווה באיורים בגדלים משתנים ובכל שול חיצוני בעמודים, יש איורים מהפרק. הספר עצמו מגיע בשחור לבן, מצוין לאווירה.

המכניקה מובעת בספר בצורה ברורה, הדוגמאות מרובות, והרעיונות הסיפוריים מובעים לאורך כל ספר.

הפרק הראשון משמש כהקדמה כללית למשחק, כשבין סיפורים רבים, משובצים הפרטים הבסיסיים שבשיטה, התמה, האווירה, המטרה. בסוף הפרק יש 8 עמודים שמשמשים כבסיס לכל השיטה: 2 עמודים שמשמשים כבסיס לשיטה עצמה, 2 של מילון מונחים, 2 של יצירת הדמויות ו-2 של גלגולים נפוצים. הכול מלווה בהסברים ודוגמאות. הפרקים ה-2 עד ה-7 מציגים את השיטה עצמה, על כל פרטיה ומלווים הדוגמאות רבות. הפרק האחרון הוא הפרק למנחה, שמנסה לעבור ולעזור במילוי הדגש העיקרי של השיטה:

 

הדגש: סיפור

למי שמכיר את שיטות חלוקת המיקוד, עולם האפילה משתייכת לחלק הסיפורי, וזה מובע בכל אספקט במשחק. קטע נקרא סצנה, פגישה פרק, והרפתקה סיפור. המנחה נקרא מספר הסיפורים או הבמאי. גם במכניקה עצמה, יש הרבה התייחסויות למספר ולסיפור. הפרק למנחה כולל בעיקר עצות איך לשפר את יכולת הסיפור, בכתיבת הסיפור, ובהנחיה שלו. המכניקה נקראת שיטת סיפור סיפורים. לפני כל פרק, בפרקים עצמם ובדוגמאות, האווירה האפילה מובעת בעזרת הסיפורים והדוגמאות האפלים.

התיאורים מקבלים דגש מרכזי, כשמעודדים כל הזמן לתאר טוב כדי לעזור בדמיון המשותף.

 

בפגישה עצמה

כשלי יצא להנחות את עולם האפלה, לא ציפיתי מראש להצלחה הזו של המשחק והשיטה, קצת תיאום ציפיות מראש, הסבר על המנטאליות של משחקי האימה והתחלנו. השחקנים קיבלו דמויות מוכנות מראש(משחק ראשון שלהם), מה שלא הפריע להם להיכנס לדמויות ולשחק אותן כמו שלא ראיתי אותם משחקים אי פעם. הסיפור היה סוג של המרה של ג'ק המרטש לישראל בת ימינו. השחקנים לא הפסיקו לשבח את השיטה. בזמן משחק השיטה זורמת מהר, עם חלק מהדברים, לא היה צריך לגלגל, מבט קצר על דף הדמות הספיק, ועם אלה שכן היה צריך לגלגל, היה מדהים לראות איך השיטה גרמה אפילו לדברים שבמשחקים אחרים לוקחים נצח או שניים(קרב לדוגמה) להיות זורמים ומהירים. החוקים כיסו כל אפשרות.

 

"הוא לא ציפה לראות את מה שהיה מולו, הוא ראה את עצמו, או אולי היה זה אחר? הוא לא ידע, אבל הוא לא הבין איך זה יתכן. למחרת נמצאה גופתו בסמטה, מרוקנת מכל חפץ בעל ערך...

 
דרג את המאמר  דירוג מאמר
מאמר זה לא דורג עדיין ע"י גולשים , היה הראשון לדרג את המאמר
 
הוסף תגובה   |   שלח לחבר תגובות גולשים
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות
 
  תגובות  
 




חיפוש מותאם אישית של
חדרי משחק
משחק הממלכה
פורומים
חץ הזמן - סולאר קטאליסט
הורדות למשחק התפקידים חץ הזמן
סולאר קטאליסט מוצרים
הרפתקאות חץ הזמן
כתבות חץ הזמן
קדימונים וטיזרים
חוקרי חץ הזמן
ממלכות עתיקות - הפורטל
דרושים באתר
כתבות
כתבות מתורגמות
סיפורים
מיתוסים
אישים בהסטוריה
הספרייה
ביקורות סרטים
מיניאטורות
גלרית גולשים יוצרים
משחקי לוח וקלפים
מוזיקה
לוח אירועים
ספריית סרטים
קורסים וחוגים
קישורים
משחקי תפקידים
עולמות וערים
מילון מונחים משחקי תפקידים
דמויות
כלי נשק וחפצי קסם
הרפתקאות
משחקי מחשב
הורדות ועזרים
משחקים ברשת
משחקים
אוצרות הממלכה
יריד הממלכה - משחקים
רקעים לשולחן עבודה
שומרי מסך
משחקים סלולאריים
חזיונות וידאו
רדיו - טרובדור
קהילות - משחקי תפקידים
עולמות
כללי
Senctus Bellum
דמויות
סיפורים
גזעים
באנרים
לוח יד שנייה
משכילון
הקליידוסקופ
חברים באתר
  ערוצי RSS
  חיפוש באתר  
 
 
 
 
 
ראשי | אודותינו | כניסה לחברים | הרשמה | תקנון אתר | צור קשר
סרטים | זכויות רפואיות