גולשים כרגע באתר
‏יום שני ‏16 ‏יולי ‏2018
הפוך לדף הבית   הוסף למועדפים
משחק הממלכה | פורומים | חדרי משחק | ממלכות אישיות | אוצרות הממלכה | משחקי תפקידים | ממלכות עתיקות | ראשי
צור קשר לוח יד שנייה   חברים באתר   בלוגים   אודות ממלכות   הרשמה   כניסה לחברים
 
צאט הממלכה קוביות משחק - זריקת קוביות פעילויות - משחק הממלכה הודעות פרטיות - חברים פורומים - הודעות אחרונות כרטיס אישי מה חדש באתר?
שלום [אורח] התחבר
 
ממלכות עתיקות - הפורטל > כתבות מתורגמות

פריצה מהכלא חלק 4 (2)


02/06/08
החלק השני והאחרון של הכתבה הרביעית והאחרונה בסידרת הכתבות
דירוג מאמר
צפיות: 7462

5. דרכים מחוץ לתא

אם מצב הכלא שלך כולל תא, מכלאה, או סוג אחר של מרחב מוגבל, הדבר הראשון שצפוי לקרות הוא שהדמויות יחפשו דרכים לברוח. תיהיה מוכן לענות על שאלות טיפוסיות שהשחקנים צפויים לירות לעברך, וגם תחליט כמה קשה לברוח מהתאים מראש. זה נראה ברור, אבל אני יכול לזכור כמה פעמים שנאלצתי לעצור ולחשוב על כך תוך-משחק כששאלו אותי, ואז להתפס במצב תגובה למשך כל הרפתקת הבריחה.

רשימה של רעיונות לדרכים ליציאה מהתא. אם יוצא שהדמויות מוצאות את עצמן בכלא יותר מפעם אחת, זה עוזר לשמור על עניין על ידי החלפת דרכי בריחה.

  • דלת סודית
    • קירות
    • ריצפה
    • תקרה
    • קסם
  • מנהרה
    • נחפרת על ידי הדמויות
    • נחפרה על ידי אסיר קודם
    • לבנה או אבן משוחררת
    • מחלקה או מקום מאחוריה. מה בפנים?
    • חור: מאפשר להגיע למנעול מבחוץ
    • חור: מאפשר להגיע לתוך המסדרון או תא צמוד
    • קיר, ריצפה או תקרה מוחלשים
  • לקחת את המפתח משומרים
    • שוחד
    • אילוץ
    • מרמה
  • פריצת מנעול
  • כיפוף סורגים, הרמת שערים
  • מגויסים – לאסירים אחרים כבר יש תוכנית
  • חוקי - ערעורים
  • דב"שים שיודעים את הדרך החוצה
    • סחיטה
    • עסקאות
    • מרמה
    • איום
  • עזרה מבחוץ
    • חברים קושרים חבלים לסורגים ומפילים את הקיר בעזרת סוסים
    • בעלי ברית מתחפשים ומסתננים פנימה
  • יחודי, קסום או סודי
    • חרקי חומצה מוזרים
    • טיפות מהאוקינוס החלידו צינורות
    • דרוש משנה צורה לעזרה

6. פרט את הדלת

תעניק תשומת לב לדלת או כניסה, משום שזה תמיד עובר בדיקה מצד הדמויות כאמצעי לבריחה. אם לא חשבת על דברים לעומק, אתה תמצא את עצמך מאלתר לפינה שבה הדמויות בורחות יותר מידי בקלות, או שאתה לא תיהי גמיש מספיק ותעניק תחושת "לא" שתתסכל את השחקנים.

כמה אלמנטי דלת לחשוב עליהם כשיש לך כמה רגעים לפני המשחק:

  • צירים
  • מנעול
  • חומרים
  • איכות בניה
  • חומר המסגרת והמבנה שלה
  • התאמת הדלת – מרווח מסביב לקצה או למטה?
  • קירות ליד הדלת – חומר ואיכות
  • תקרה מעל הדלת – חומר ואיכות
  • ריצפה לפני ואחרי הדלת – חומר ואיכות
  • חלון? חסון או סגור בתריסים?
  • חור הצצה?
  • חור לגישה או למגש מזון?

7. קסם וטכנולוגיה

קסם וטכנולוגיה מציבים בעיות גדולות לשומרי והנהלת הכלא. אם דברים כאלה נפוצים ופשוטים לגישה, זה עלול אפילו לא ליהיות שווה לחברה שיהיה לה בתי כלא. אם זה נדיר, אז יכולים ליהיות בתי כלא מיוחדים, גזרי דין מיוחדים, או תאים מיוחדים. לדוגמה, יכולים להכניס קוסמים עם טלפורט יכניסו לתרדמת לזמן העונש, או שדרך הטלת הקסם תבוטל או תלקח.

צעד ראשון הוא ליצור רשימה של היכולות המיוחדות של הדמויות ואיך זה ישפיע על הרפתקת הכלא. אם העלילה שלך היא בריחה, אז שאל את עצמך איך כל יכולת עלולה לקצר את התוכניות שלך. אם העלילה היא משימה, אז בריחה היא לא גורם ענקי, אז רק תסתכל על יכולות כתנאים לתוכניות המפגשים שלך. המקרה הכי טוב הוא שבו אתה יוצר מצבים ששמים את יכולות הדמויות תחת אור הזרקורים, כאלה שמתגמלות חשיבה יצירתית.

הצעד הבא הוא להחליט איך מעצבי הכלא והצוות יגיבו ליכולות וטכנולוגיות מיוחדות. האם היתרונות האלה של האסירים הם גורמים ידועים? אם כן, ינקטו בצעדים בכדי לטפל בבעיה. אם לא, אז הדמויות יכולות לפעול בחופשיות גדולה יותר, משום שהאבטחה לא יבדקו במיוחד יתרונות אלה.

הנה כמה קטגוריות הורגות-שה"ם שיכולות לסיים הרפתקה מתוכננת יותר מידי מהר אם לא חשבת עליהן:

  • תנועה. לחשים, כגון טלפורט או בלינק (מצמוץ?), יכולים בקלות לעקוף קירות, סיורים, והגנות, וכך גם טכנולוגיה כגון מובילים וטלפורטים. יכולות מיוחדות שמאפשרות תעופה או קפיצת על הן בעיתיות אם האסירים יכולים להגיע החוצה.
  • תקשורת. אסירים שיכולים לתקשר אחד עם השני יכולים לאסוף משאבים, אפילו אם זה רק רעיונות ותכנונים. תקשורת עם סוכנויות חיצוניות מאפשרות למידע אסטרטגי לעבור הלוך וחזור.
  • משפרי יכולות. הכלא יתן מענה לאסירים עם יכולות ממוצעות או מעל הממוצע. אם לדמויות יש דרכים להעניק לעצמם יכולות על, אז מעצורי הכלא עלולים ליהיות לא מספקים.
  • מניפולציה חומרית. האם הדמויות יכולות לעשות את הקירות רכים, או להעלים ישר? האם הם יכולים ליצור נשקים עוצמתיים על המקום? תבדוק לכל סוג של יכולת מעוותת חומר ותחשוב איך הדמויות עלולות להשתמש בה.
  • תוספים או מקטיני איום. דמות עם חסינות לנזק פיזי פשוט תצא דרך השער הראשי ותתעלם מהכדורים הנורים לעברה. בדומה לכך, תוספים זמניים שנותנים לדמויות להביס בקלות או לשבות שומרים יוצר סכנה לאבטחה, ויתכן שגם לתוכניות שלך.

פתרונות אפשריים:

  • תקרא תיאורי לחשים בעייתיים וחוקי לחשים בזהירות וחפש אחר דרכים בכדי למנוע מלחשים אלה לעבוד, לנצל הגבלות, או עדיף, לקבל השראה לחידות ואתגרים מעניינים לשחקנים.
  • אחר הגבלות לטכנולוגיה, למשל הצורך בנעילה על המטרה, מקורות כוח, או טווח ראיה.
  • חפש אחר טכנולוגיות נגד שפוגות, מבטלות או תוקפות את הטכונולגויה של השחקנים.
  • התקן מעכבים עליונים ועשה שיהיו זמני תגובה מהירים. התנהגות משונה נקלטת מיידית ונוקטים בפעולות בהתאם. אולי גז הפועל במהירות חודר לתא, או שהשומרים במרחק של 3 שניות.
  • השתמש בחומרים מיוחדים החסינים לטכנולוגיה מיוחדת או מניפולציה קסומה. בכדי לעשות את זה מעניין, תן לחומר חולשה מיוחדת שהדמויות יכולות לגלות.
  • הצב את הכלא במקום סודי. זה יכול למנוע מטכנולוגית מסע מלהגיע לדמויות, או למנוע מהדמויות מלהשיג את החפצים שלהם.
  • הצב את הכלא בסביבה קטלנית. אם מישהו מצליח לברוח, הם לא ישרדו מספיק זמן מבלי הגנה.
  • תחפש ברשימת הקסמים שלך אחרי השפעות קבועות או לטווח ארוך. קללה, עיוורון וחרשות למשל, יכולים ליהיות מוטלים על אסירים בעייתיים.
  • חפש אחר חפצי קסם מקוללים בשביל דרכים להגביל אסירים בעלי עוצמה.
  • מפלצות, חייזרים, ויצורים יכולים ליהיות בעלי יכולות מיוחדות להוספת אבטחה או אתגרים. כלבים מסוימים, או פשוטים למשל, יכולים להריח בכדי לאתר אסירים הנמלטים ברגל ברמת דיוק גבוהה. דמיין מה אפשרי אם אתה מוסיף קסם, יכולות מיוחדות, וטכנולוגיה חייזרית למבחר.

8. אל תתגמל התנהגות רעה

אם שחקן מבצע פעולה תוך משחקית שהורסת את הכיף, לא מכבדת את המשחק, או בבירור מנוגדת לחוקים, בכל כוונה אפשרית, זרוק אותו לכלא. אולם, אל תתן לו אחר כך סצנות מיוחדות בתוך הכלא. זה נותן לשחקן זמן באור הזרקורים, הרפתקה פרטית, ניסיון ואוצר אפשריים, והכי גרוע, תגמול עבור ההתנהגות הרעה שלהם.
 

כל הזכויות שמורות ל- Johnn Four מנהל האתר RoleplayingTips.com

 
דרג את המאמר  דירוג מאמר
מאמר זה לא דורג עדיין ע"י גולשים , היה הראשון לדרג את המאמר
 
הוסף תגובה   |   שלח לחבר תגובות גולשים
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות
 
  תגובות  
 




חיפוש מותאם אישית של
חדרי משחק
משחק הממלכה
פורומים
חץ הזמן - סולאר קטאליסט
הורדות למשחק התפקידים חץ הזמן
סולאר קטאליסט מוצרים
הרפתקאות חץ הזמן
כתבות חץ הזמן
קדימונים וטיזרים
חוקרי חץ הזמן
ממלכות עתיקות - הפורטל
דרושים באתר
כתבות
כתבות מתורגמות
סיפורים
מיתוסים
אישים בהסטוריה
הספרייה
ביקורות סרטים
מיניאטורות
גלרית גולשים יוצרים
משחקי לוח וקלפים
מוזיקה
לוח אירועים
ספריית סרטים
קורסים וחוגים
קישורים
משחקי תפקידים
עולמות וערים
מילון מונחים משחקי תפקידים
דמויות
כלי נשק וחפצי קסם
הרפתקאות
משחקי מחשב
הורדות ועזרים
משחקים ברשת
משחקים
אוצרות הממלכה
יריד הממלכה - משחקים
רקעים לשולחן עבודה
שומרי מסך
משחקים סלולאריים
חזיונות וידאו
רדיו - טרובדור
קהילות - משחקי תפקידים
עולמות
כללי
Senctus Bellum
דמויות
סיפורים
גזעים
באנרים
לוח יד שנייה
משכילון
הקליידוסקופ
חברים באתר
  ערוצי RSS
  חיפוש באתר  
 
 
 
 
 
ראשי | אודותינו | כניסה לחברים | הרשמה | תקנון אתר | צור קשר
סרטים | זכויות רפואיות