גולשים כרגע באתר
‏שבת ‏18 ‏נובמבר ‏2017
הפוך לדף הבית   הוסף למועדפים
משחק הממלכה | פורומים | חדרי משחק | ממלכות אישיות | אוצרות הממלכה | משחקי תפקידים | ממלכות עתיקות | ראשי
צור קשר לוח יד שנייה   חברים באתר   בלוגים   אודות ממלכות   הרשמה   כניסה לחברים
 
צאט הממלכה קוביות משחק - זריקת קוביות פעילויות - משחק הממלכה הודעות פרטיות - חברים פורומים - הודעות אחרונות כרטיס אישי מה חדש באתר?
שלום [אורח] התחבר
 
ממלכות עתיקות - הפורטל > כתבות מתורגמות

שחקנים, תפגשו את הדמויות שלכם!


07/14/2008
6 טיפים לשחקן איך להכיר את הדמות שלו בתחילת הרפתקה
דירוג מאמר
צפיות: 6850

1. תשיג תמונה או ציור לדמות

 

תמונות של הדמות אוצרות בחובן מידע רב. הן מעבירות אישיות, נטייה, ומושג כללי לגבי זהותה של הדמות, לך ולשאר חברי הקבוצה.

 

אם זה אפשרי, תבקש מכל שחקן שיביא תמונה של הדמות שלו לפני המפגש הראשון. שים את התמונה של הדמויות לפני השחקנים שלהם, הדבק אותן על הקיר או על לוח, או שים אותן במרכז השולחן, כדי שכולם יוכלו לראות.

 


2. מלא את "כרטיס השחקן" בשביל המנחה שלך

 

אחד הכלים הטובים של המנחה הוא "כרטיסי שחקן." בין אם אתה משתמש בכרטיסים, גיליון אלקטרוני (אקסל), תכנה כל-שהיא, או סתם פיסת נייר, איסוף נקודות המפתח של דמויות השחקנים למטרות שימוש עתידי יכול להיות מאד שימושי:

- חסוך זמן. במקום לשאול את השחקנים את אותם השאלות שוב ושוב, השתמש בכרטיס.

- שמור סודות. תמנע מלחשוף הפתעות טרם זמנם בגלל שאלות על מיני בדיקות שאתה צריך לשאול את השחקנים עליהם. פשוט גלגל בעצמך והשתמש בכרטיס כדי לקבל את המידע הנחוץ.

- עצב בעודך מעודכן. בעזרת מידע מתומצת על כל דמות ודמות בהישג יד, אתה יכול לעצב מפגשים יותר טוב.

אחת הדרכים למילוי הכרטיסים היא ע"י תשאול השחקנים ליד השולחן, ותוך כדי לשלב משחק. השחקנים מתרגלים לשחק ביחד, והם מתחילים להכיר את הדמויות שלהם יותר טוב. המשחק הוא פשוט. שאל למי יש הכי הרבה\פחות, תשנה מפעם לפעם, וקבע מיהו המנצח לכל סיבוב. כל מנצח מקבל פרס קטן, פיסת זהב למשל. התשאול יתבסס על מערכת המשחק שלך, אבל הנה כמה דוגמאות למו"ד:

- מי הוא השחקן החלש ביותר? השחקנים יגידו את מתאם הכוח שלהם, ואתה תעתיק אותם בהתמדה, ותעניק לשחקן עם מתאם הכוח הנמוך ביותר (החלש ביותר) פיסת זהב.

- מי הכי חכם?

- מי הוא השחקן הכי פחות בריא והכי פחות ויטלי? (נק"פ)

- מי מהשחקנים יתמנה לדבר עם זרים? (כריזמה)

- מי הוא השחקן בעל הסיכויים הגבוהים ביותר להיפצע בקרב סייף? (דרג"ש)

- מי היא הדמות הכי רועשת בהליכתה? (מיומנות הליכה שקטה)

- מי יכול לדבר הכי הרבה שפות?

 

וכך הלאה... שים לב איך שאלות מנוסחות היטב יכולות לחשוף אינפורמציה חשובה על הדמויות ועל אסטרטגיות קבוצתיות. ביחד, הקבוצה לומדת מי הכי מתאים בתור דובר הקבוצה, מי צריך הכי הרבה הגנה בקרבות, מי הוא החמקמק שבניהם, וכו'.

תוכל גם לשקול לבקש מהמנצח של כל סבב לספר סיפור מהיר או הסבר על החוזק\חולשה שלהם. "האם האינטלקט הגבוהה שלך אי פעם הכניס אותך לצרות? מאיפה השגת את השריון האיכותי הזה? מה היה הרגע המגושם ביותר שלך עד כה?"

אם יש לך שחקנים שלא זוכים בהרבה סבבים, אולי בגלל שהם כלליים ואין להם הקצנות, שאל למי יש הכי פחות חולשות קבוצתיות, ולמי יש הכי פחות יתרונות קבוצתיות, ותן לשחקנים אלו תגמולים.

 


3. תן לשחקנים לתאר דמות אחרת

דרך אחרת למלא את כרטיס הנתונים מהר ולתת לשחקנים להכיר את הדמויות של הקבוצה היא להעביר את דפי הדמות ולשאול מהם נקודות המפתח שלך.

התחל בלבקש מהשחקנים להעביר את דפי הדמות שלהם לשחקן שמשמאלם. אז תאמר להם להגיד את שם הדמות. זה יגרום לשחקנים לסרוק את דף הדמות הזר שבידם. לאחר מכן בקש מספר תכונות בסיס  ואז תגיד לשחקנים להעביר את הדף לשחקן שמשמאלם (שוב). חזור על פעולה זו עד שכל השחקנים זכו להסתכל על כל דפי הדמות ועד שהכרטיסים שלך מלאים.

שיטה קצת יותר מתאימה למשחק תפקידים היא לבקש מהשחקנים לתאר דמויות של שחקנים אחרים. עם דף דמות אחר ביד, כל שחקן סורק את המידע, במיוחד בתחום הציוד והמראה, ומתאר את הרושם הראשוני שלו על הדמות.

רושם יכול להשתנות, ולא משקף את הטבע האמיתי של הדמות, כך שאם שחקן קיבל רושם לא מדויק על דמות של שחקן אחר, שום נזק לא נגרם. הצד החיובי הוא, שכל שחקן זוכה להכיר את הדמות של שחקן אחר טוב יותר, כמו כן הקבוצה, ושחקנים יקבלו רעיונות חדשים על איך להציג את הדמות שלהם במשחק ע"י שמיעת הרושם שהדמות עשתה על השחקנים האחרים.


4. התחל עם לפחות שיגעון\התמכרות אישית אחת.

הטיפ הזה הוזכר מקודם (לא בכתבה), ושווה לחזור עליו. תוודא שלכל דמות יש לפחות שיגעון\תחביב\התמכרות אישית אחת לפני תחילת המשחק. למספר שחקנים עשויים להיות כמה, אבל לכמה לא יהיו, אז תעבוד עם החברה האלה מיד.

דרך מעולה לפתח מוזרות-אישית או תחביב מסוים היא בעזרת טבלה אקראית. זה עוזר לשחקנים שלא מצליחים להחליט, לחוצים, או לא "רול-פליים" במיוחד, להחליט על תכונה אישית בשביל השחקן שלהם ללא שיפוט או קושי.

דיברתי עם שחקן מהקבוצה שלי במפגש האחרון על טבלת המקצוע-המשני הישנה והטובה של הגרסא הראשונה של מו"ד. "היום, לילדים יש רשימות שלמות של התמחויות לבחור מהם. כשאני הייתי ילד, היינו חייבים להשתמש בטבלה, להסכים למה שנבחר ע"י הקוביה- ואהבנו את זה!"

הנקודה שלי בכל מקרה היא, שהטבלה סיפקה תחביב אישי מיידי. זה היה מדהים לראות איך כל-כך הרבה פעמים תחביב הנגרות של שחקן נכנס למשחק. אני חושב שחקנים ראו את זה בתור אתגר.

אישיותה של הדמות לא תסתפק בתחביב אחד. הרבה פעמים פיסת המידע הקטנה הזו הופכת לזרע שממנו צומחים עוד המון תחביבים ומוזרויות.

שיטה זו יוצרת גם ציפייה לרול-פליי בתוך הקבוצה. לפעמים שחקנים שחדשים אחד לשני לא בטוחים אם רול-פליי זה דבר מקובל, וקבלת תחביב רול-פלי סידרה את כל התקשורת בין השחקנים "לכו על זה!"


 

 

5. תריץ את הדמות דרך מחנה טירונות

האפשרות הבאה למפגש הראשון היא משהו שאני קורא לו מחנה טירונות. הוא מורכב ממספר תקריות מהירות שמכסות את מכלול הסגנונות ויכולות הדמות. גישה כזו עוזרת לכולם לחקור את הדמות שלהם וללמוד על היכולות של הדמויות האחרות בקבוצה.

כמו כן, שיטה זו עוזרת לך לבחון את המשחק כך שתוכל ללמוד קצת על הסטיילים של כל שחקן, הגישה שלהם למשחקי 'רול פליי', מה הם אוהבים, מה הם לא, ועל יתרונותה וחולשותיה של הקבוצה. שמור את המידע הזה ויישם אותו כשאתה מעצב את המשחק.

דוגמא קלאסית היא הטורניר והיריד. זהו אירוע קצר ודיסקרטי שמהווה נקודת שיגור מעולה להרפתקה. אתה יכול להכניס כמה עלילות שאתה רוצה במהלך האירוע, ומכיוון שהאירוע אינו ארוך וחייב להסתיים בשלב מסוים, אתה לא תהיה מודאג בגלל תחילת הרפתקה שמאלצת אותך להצמד לוקטור מסוים.

טורניר או יריד לרוב כוללים בתוכם משחקים ותחרויות כבירות, מה שהופך את המפגש לנגיש לכל סוגי הדמויות. מספר תחרויות תהינה מכוונות כלפי קרב ויכולות. זוהי דרך מעולה להתחיל להכיר את מערכת המשחק, ודרך לגרום לשחקנים להתוודע למכניקה של הדמויות בנוסף לסטטיסטיקה של דמותם.

תוספת מומלצת היא להוסיף תחרות 'רול-פליי' אחת או שתיים. נסה תחרות העלבות, תחרות חמשירים, או משהו שמערב שיתוף. אל תשכח לזרות את המפגשים בדב"שים מעניינים- בתקווה שהם יופיעו שוב.

לעיתים קרובות, מנחה יתווה סיפור מעניין או עלילה צדדית כתוספת. לדוגמא, עלולה להיות חטיפה, נבזות, אירוע מוזר או שתיים, או התקפת מפלצת.

 זו הייתה דוגמא אחת של מחנה טירונות. הנה כמה דוגמאות נוספות:

 

- מחנה טירונות אמיתי. הדמויות חוות אימונים צבאיים. 

- אירוע ספורט. משהו דומה למשחקים האולימפיים.

- אירוע בית-ספרי. הארי פוטר לדוגמא.

- משטרה. בדומה למחנה טירונות צבאי, הדמויות נלקחות לאימוני משטרה או שמירה.

 

המפתח למחנה טירונות הוא מפגש קצר, מהיר, ומגוון. כלומר, כמעט כל הסדר יעבוד כאן:

 

- עסקים.

כל דמות עובדת בשביל איזו חברה והם קובצו ביחד עקב נסיבות בלתי רגילות או אירוע כל-שהוא. אולי הבניין שבו הם עבדו התרסק והם צריכים לעבוד יחד כדי להיחלץ.

- משפחה.

זוהי דרך אפקטיבית כדי לקבץ דמויות שונות לגמרי ביחד. אולי הדמויות נפגשות באיחוד משפחתי שיש בו משחקים ואירועים.

- אירוע ציבורי.

ספורט, בידור, ואסיפות הם דרכים בשביל הדמויות להיפגש ולהוות חלק מכמה התיקלויות משותפות.

- מסע. 

זוהי דרך מעולה להריץ טירונות אפקטיבית. מסע מאפשר לדמויות להיות נוודים, סוחרים, שומרים, טייסים או נהגים, טרמפיסטים, וכו'. תוך כדי המסע, אירועים מכל סוג יכולים להתרחש, קושרים את הדמויות ביחד.

 


 

 

 

6. הרץ הקדמה להרפתקה

אני הנחתי מספר הקדמות בדרכים שונות כדי לקבל אפקטים שונים. הקדמה מעורבת ביצירת הסיפור של העלילה לפני ההתחלה הרשמית של המשחק.

- אחד על אחד

זה עבד טוב בשבילי. אני הרצתי מפגשים ייחודים, עם שחקן אחד או שניים כל פעם, קודם המפגש ברשמי הראשון של הקבוצה. אני גם עשיתי הקדמות מהירות בחוץ במסדרון, בזמן ששאר השחקנים סיימו את הדמויות שלהם על שולחן המשחק.

 

מה שעבד הכי טוב זה שיהיה את נקודת המפגש, אירוע, או תנאי בראש לפני התחלת ההקדמה. זה נותן לי את המטרה כשאני מספר את הסיפור, משחק את המשחק עם השחקן, וכשאני צריך להגיב לפעולותיה של הדמות. אם שחקן עושה משהו בלתי צפוי, זה לא מסובך להתאושש ולהמשיך דרך פקודת המנחה.

השחקן לוקח סירה אל מחוז בלתי מוכר? לרוע המזל, התחוללה סופה עזה, הסירה יצאה ממסלולה, ואז טבעה, והדמות- ברת-מזל שהיא בחיים- נסחפת ישר אל רגליהם של שאר השחקנים...

דוגמא זו היא מעט קיצונית, אבל זה קורה, וזה יצא טוב בגלל סיפור הרקע המעניין שהדמות חוותה כרגע. הסטאטוס של בעצם גורם לכך שבכל מקרה החופש של הדמות לא יהיה מלא. בנוסף, טביעת הספינה הולידה לציד אוצרות, אנשי צוות שמופיעים מאוחר יותר בהרפתקה, ומספר נקודות התחלה טובות שמבוססות על המטען.

- בחר את ההרפתקה שלך

 

האחד הזה הוא כפשוטו. אני מציב את נקודות ההתחלה בשביל כל שחקן, ונותן להם שתיים או שלושה אפשרויות. אז אמרתי להם מה היו התוצאות של הבחירות שלהם, והבאתי אותם לנקודה חדשה שבה היה סט חדש של בחירות. המשכנו בפורמט זה עד שהדמות הייתה בנקודה שממנה היא יכלה להתחיל את ההרפתקה.

 

הסיפורים שנטווים בצורה הזו הם לרוב מעניינים. המשחק היה כמעט תמיד ללא קוביות. השחקנים התחילו להכיר את הדמות שלהם קצת יותר טוב, חלק מעולם המשחק נחשף, ואני הצלחתי לבחוש את העניינים בקלות יתרה ע"י קביעת בחירות ותוצאות.

בכל אופן, החלק החשוב ביותר של תרגול זה היה להעמיק בשאלה- מדוע הדמויות בחרו מה שבחרו. מספר סיטואציות חשפו את מוסר הדמות והמערך שלה, חלק חשפו העדפות, וחלק חשפו את יכולותיה של הדמות. בהרבה מקרים, שחקנים מתקנים את הנתונים והרעיון של הדמות לפי מה שקרה בהקדמה שלהם.

כדי לחסוך זמן, בשעת הצורך, אני אצור תרחיש יחיד ואריץ את הדמות דרך תרחיש זה. אני זוכר, שבהרפתקה אחת הייתי מושפע ע"י מגדת העתידות בהתחלה של "אולטימה 4," ועשיתי הקדמה דומה

 

- מפגש משחק אישי

 

אלו היו כיפיים, אבל לקח הרבה זמן להכין אותם. אני הייתי מריץ כל שחקן במפגש שלהם. אחרי שכל מפגשי האחד-על-אחד הושלמו, הייתי מסתכל על נקודות משותפות בסיפורים שנוצרו, ובוחר את ההרפתקה ונקודת ההתחלה למפגש הראשון מנקודות אלו.

רוב המפגשים האישיים התחילו מנקודה בחייה של הדמות שבה הם עזבו את חיי החברה הנורמאליים והתחילו את דרכם שלהם בדרך להפיכה לגיבור, הרפתקן, או נבחר.

מפגשים אלו תמיד הלכו חלק. לא היינו מחויבים לשחק את כל המפגש, למרות שמספר פעמים הם חרגו אפילו מזמן זה. לעיתים קרובות הם היו מאולתרים. אני הייתי מפנה זמן ומתקשר לשחקנים עד שאחד היה יכול לבוא ולשחק את הרקע של דמותם.

המפגשים היו מקריים תמיד, כשהשחקנים עושים שינויים, משדרגים חלקים בלתי-מושגחים של דפי הדמות שלהם, משחקים את המשחק יותר מאשר מגלגלים קוביות.

המחיר היה הזמן, אבל מנחה מסודר יכול להריץ את אלה בקלות תוך שבוע שבועיים מרוכזים, אם רוצים, ואז אפשר להתחיל לשחק עם עיכובים מינימאליים

 

 

- שאלון שחקנים

 

השיטה שאני משתמש בה הכי הרבה היא שאלון השחקנים. אני אתכנן מראש כמה סיפורי רקע או שאלות היסטוריות (של הדמויות) מתוכננות מראש, ואז אני אעבוד על התשובות עם השחקנים כשהם מסיימים להכין את הדמויות במפגש הראשון, או לפני  המפגש דרך הטלפון, ביקור, או אי-מייל.

לפעמים אני אלך בדרך הטבלה הרנדומאלית ואבקש מהשחקנים לנתב את התוצאות ביחד לסיפור רקע מלוכד. לחברת "סנטרל קסטינג" יש כמה ספרים (שאזלו בהוצאה מזה כבר...) עם מחולל רקע אקראי לדמויות. ולמדריך לבוני הדמויות של מו"ד גרסא 3.0  יש גם כמה טבלאות מעולות.

הנה שני מקורות מעולים לשאלונים:

 

האימא של כל שאלוני השחקנים

 
מתרגם - אלעד monk
כל הזכויות שמורות ל- Johnn Four מנהל האתר RoleplayingTips.com
 
דרג את המאמר  דירוג מאמר
תוכן דירוג תאריך שם
 
קצת איבד את עצמו... ‏08/‏04/‏2008 Monk
 
קצת קשה להבין ‏08/‏04/‏2008 DarkKnight
 
לא ממש מסכים - ראו הערה ‏10/‏04/‏2008 sliver
 
הוסף תגובה   |   שלח לחבר תגובות גולשים
למאמר זה התפרסמו 5 תגובות
 
  תגובות  
  כתבה נחמדה בסה"כ
Monk   - ‏08/‏04/‏2008 02:16 
1.
  בכול זאת
DarkKnight   - ‏08/‏04/‏2008 07:34 
2.
  הכתבה
sliver   - ‏10/‏04/‏2008 19:51 
3.
  זה מה שלא אהבתי בה...
Monk   - ‏14/‏04/‏2008 05:59 
4.
  חפרנות?
Prox_M   - ‏15/‏04/‏2008 19:25 
5.
 




חיפוש מותאם אישית של
חדרי משחק
משחק הממלכה
פורומים
חץ הזמן - סולאר קטאליסט
הורדות למשחק התפקידים חץ הזמן
סולאר קטאליסט מוצרים
הרפתקאות חץ הזמן
כתבות חץ הזמן
קדימונים וטיזרים
חוקרי חץ הזמן
ממלכות עתיקות - הפורטל
דרושים באתר
כתבות
כתבות מתורגמות
סיפורים
מיתוסים
אישים בהסטוריה
הספרייה
ביקורות סרטים
מיניאטורות
גלרית גולשים יוצרים
משחקי לוח וקלפים
מוזיקה
לוח אירועים
ספריית סרטים
קורסים וחוגים
קישורים
משחקי תפקידים
עולמות וערים
מילון מונחים משחקי תפקידים
דמויות
כלי נשק וחפצי קסם
הרפתקאות
משחקי מחשב
הורדות ועזרים
משחקים ברשת
משחקים
אוצרות הממלכה
יריד הממלכה - משחקים
רקעים לשולחן עבודה
שומרי מסך
משחקים סלולאריים
חזיונות וידאו
רדיו - טרובדור
קהילות - משחקי תפקידים
עולמות
כללי
Senctus Bellum
דמויות
סיפורים
גזעים
באנרים
לוח יד שנייה
משכילון
הקליידוסקופ
חברים באתר
  ערוצי RSS
  חיפוש באתר  
 
 
 
 
 
ראשי | אודותינו | כניסה לחברים | הרשמה | תקנון אתר | צור קשר
סרטים | זכויות רפואיות